Pages

Sunday, October 10, 2010

"Unttukmu Ibu"

Sebenarnya aku bosan giler malam nih...biarpon esok ada kelas...aku rasa macam malas dh nk gi kelas... Aku dh rasa tak nak dah duduk kat Melaka nih...Sebab? aku pon xtaw...punya la bosan..jadi aku terfikir nak wat sajak...he3

Di kala aku menendang rahimmu ibu,
Kau menahan kesakitan itu,
Kau mengusap perutmu,
Kau tersenyum gembira dan mengira detik kelahiranku.

Dikala aku dilahirkanmu Ibu,
Kau menahan segala perit sakit,
bagaikan ada sebuah gunung yang kau pikul,
semata-mata anakmu yang dicinta.

Merah darah mengalir,
Kau senyum setelah ku lahir,
kau kucup dahi dan pipiku,
kau bagaikan berkata..alhamdulillah..

Kau susukan aku ketikaku menangis,
kau berikan aku kasih sayang,
kau cukupkan keperluanku,
kaulah Ibu tercinta.

Kini aku telah dewasa,
bergelumang segala dosa noda
ini bukan salahmu ibu,
kau telah menjalankan tugasmu ibu,
ini salahku...salahku memilih rakan, salahku memillih persekitaran...salahku menurut syaitan.

Ya Allah...bahagiakanlah kedua ibu bapaku...rahmatilah mereka...
sayangilah mereka seperti mana mereka menyayangi aku,
jauhkanlah mereka dari siksa api neraka,
masukkanlah mereka ke dalam golongan orang2 yang beriman.
Amiiin.................................................

No comments:

Post a Comment